Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025

1577. Μάρτιος 2025: 1591 Λέξεις για το Facebook

 


Σάββατο, 1 Μαρτίου 2025

Απόφαση της στιγμής υποκινημένη από τη δυνατότητα. Παρόρμηση. Μίλησα, είπα, επισήμανα, κατέδειξα. Αφαίρεσα ισχνές δικαιολογίες. Μοιράστηκα την ευθύνη. Καμία αντίδραση. Ομολογώ. Το περίμενα. Δεν κέρδισα τα περισσότερα που λαχταρούσα. Έχασα τα  λίγα που είχα κερδίσει. Έμειναν κάποια ξεφτίδια.   Κουτσάθηκα. Μια τελεία θέλω. Και μία παύλα.

Κυριακή, 2 Μαρτίου 2025

Διάλογοι. Προφορικοί ή γραπτοί. Ενημέρωση. Μεταφορά πληροφορίας. Κυρίως εξωτερίκευση αισθημάτων και συναισθημάτων. Δράση και αντίδραση. Η τέχνη του να ακούς. Να προσέχεις. Να αντιλαμβάνεσαι.  Να μην προκαταλαμβάνεις. Με τη σειρά σου να εκθέτεις τις σκέψεις σου. Να επικοινωνείς.

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2025

Διάλογοι με πρόσωπα αγαπημένα. Ένα μικρό, την κάθε φορά, θαύμα. Να μιλήσεις. Να εισακουστείς. Να προκαλέσεις την προσοχή του συνομιλητή σου. Να του δώσεις χώρο. Να τον προσκαλέσεις να κατανοήσει. Να συνομιλήσει με ειλικρίνεια.  Να εξωτερικεύσει. Ένα διανοητικό παιχνίδι ποιότητας.

Τρίτη, 4 Μαρτίου 2025

Η μεγάλη απογοήτευση. Όταν ο συνομιλητής αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων. Όταν δεν αντιλαμβάνεται. Δεν κατανοεί. Παρεκκλίνει. Αφήνει ανεκμετάλλευτους τους χώρους που του δίνεις. Απαντά με άλλα αντ’ άλλων. Υπεκφεύγει.

Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2025

Συμβαίνει συχνά. Να απογοητευτείς από έναν διάλογό που είχες. Να πικραθείς. Να οπισθοχωρήσεις. Προφανώς κάτι δεν πάει καλά μ’ εσένα. Ίσως εκτιμάς υπερβολικά τα λόγια σου. Ίσως επιθυμείς τα αδύνατα. Λοιπόν, διαψεύδεσαι. Απογοητεύεσαι. Υποφέρεις.

Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2025

Ήμασταν φίλοι. Συναντιόμασταν τρεις, τέσσερεις φορές το χρόνο. Πίναμε κρασί. Ανταλλάσσαμε βιβλία. Συζητούσαμε. Μιλούσαμε στο τηλέφωνο. Δεν ήθελα τίποτα περισσότερο. Μου αρκούσε και με ευχαριστούσε. Ήταν η μόνη μου φίλη.

Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2025

Μηνύματα. Κόσμος ολάκερος. Πάνε. Έρχονται. Ταξιδεύουν. Ενημερώνουν. Πληροφορούν. Τρέφουν ελπίδες. Αυτό κυρίως. Χτισμένα πάνω στην ελπίδα της ανταπόκρισης. Προσκαλούν την εκκίνηση. Την ολοκλήρωση. Το θαύμα! Μεταμφιεσμένα. Ο αποστολέας αγωνιά. Ο παραλήπτης, συνήθως, απορρίπτει. Μηνύματα με απάντηση ήδη γνωστή. Ένα α ή το πολύ ένα β.

Σάββατο, 8 Μαρτίου 2025

Κάθε σχέση έχει τους κώδικές της. Κάθε σχέση χτίζεται, ακμάζει και, δυστυχώς, παρακμάζει. Ένα βασικό, κατά τη γνώμη μου, συστατικό μίας σχέσης είναι τα δώρα και τα δωράκια που ανταλλάσσονται. Ο καθένας δωρίζει, κατά την οικονομική του επιφάνεια και το βάθος των συναισθημάτων του, και ευελπιστεί ότι και τον παραλήπτη ευχαριστεί και τα αισθήματα και συναισθήματά του αποκαλύπτει.

Κυριακή, 9 Μαρτίου 2024

Κάθε άρνηση αποδοχής ενός δώρου υποκρύπτει αδυναμία ή / και απροθυμία ανταπόδοσης.

Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025

Εμείς οι κοινοί θνητοί που δεν ευλογηθήκαμε με το χάρισμα του ταλέντου. Δεν αποκτήσαμε το χάρισμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Εμείς, που αδυνατούμε να γράψουμε ποιήματα, να συνθέσουμε μουσική, να τραγουδήσουμε, να ζωγραφίσουμε.
Εμείς που συγκινούμαστε, ποθούμε, ερωτευόμαστε, αγαπάμε.

Τρίτη, 11 Μαρτίου 2025

Είναι βόμβες. Βόμβες απουσίας. Δημιουργούνται αιφνιδίως. Σκάνε ακαριαία. Δημιουργία και έκρηξη πυροδοτούνται από μία ανάμνηση. Μια κίνηση. Ένα τραγούδι. Μία ταινία. Μια μοναξιά. Μια ατονία. Μια υποχώρηση. Μια ανάγκη. Μια ελπίδα. Μια εξακοντισμένη θέληση. Μια στενοχώρια.

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2025

Υπάρχουν συναντήσεις που μοιάζουν με χαμόγελα. Και είναι. Και, σημαδιακά πράγματα, ας ακολουθούν καλοκαιριάτικες καταιγίδες και σε κινητά τηλέφωνα βλάβες. Λοιπόν, δεν αρκεί μόνο να κοιτάμε πρέπει και να βλέπουμε. Κι ακόμα, από κάποιο σημείο και πέρα, πρέπει να μπορούμε με σαφήνεια να απαντήσουμε σε απλά ερωτήματα του τύπου: “Τι είναι ομορφιά;”, “Τι είναι ασχήμια;”,  “Γιατί πονώ;”. Έτσι.

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2025

Πιο πολύ από τη συμπεριφορά μου τη στάση σου απέναντί μου την καθόρισε ο χαρακτήρας σου. Η διαφορά ανάμεσα στο εφικτό και το επιθυμητό, και συνεκδοχικά το μέτρο της απογοήτευσης, δεν αυξάνεται από την υποτίμηση του εφικτού μα από την υπέρμετρη αύξηση του επιθυμητού. Όταν, επιτέλους, αποκωδικοποίησα τη συμπεριφορά σου στα μάτια μου αθωώθηκα. Και ναι: Όχι, δεν άξιζε τον κόπο.

Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2025

Σε μια ξυλαποθήκη μου χάρισες ένα τέλειο αριστερό προφίλ σου. Θέλησα να σε φωτογραφίσω με την κάμερα του κινητού. Εκείνη τη στιγμή, το κινητό μου, χτύπησε. “Σε καλούν”, είπες. Ξύπνησα.

Σάββατο, 15 Μαρτίου 2025

Μοιάζει όλα, τα παλιά τουλάχιστον, να έχουν πάρει το οριστικό τους σχήμα. Ότι ήταν να φυτρώσει, φύτρωσε. Ότι ήταν να γίνει, έγινε. Ποιος ο λόγος, λοιπόν, να κάθεται κανείς να προσπαθεί να μετρήσει των αστεριών το πλήθος και να προσμένει ένα ντριν για να προχωρήσει; Αποδοχή της τάξης των πραγμάτων. Αυτό μοιάζει να είναι το συμπέρασμα.

Κυριακή, 16 Μαρτίου 2025

Και αν ο εαυτός μας και ο χαρακτήρας μας μάς ζορίζει και μας παγιδεύει μερικές φορές δεν είναι απαραίτητο να περνάει πάντοτε το δικό του. Ας του πούμε και κανένα όχι, ας του βάλουμε όρια και, κυρίως, ας του δείξουμε που βρίσκεται το λάθος. Έχει ο καθένας την πορεία του και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα τα καταφέρουμε να παραλληλίσουμε τη δική μας με αυτήν του ατόμου που μας ενδιαφέρει ή και μας καίει.

Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Αν δείχναμε τη μισή γενναιότητα στη διαδικασία της απόσυρσης, από όση δείχνουμε στη διαδικασία της προσέγγισης, όλα θα ήταν καλύτερα, τουλάχιστον για τους ίδιους εμάς. Και δεν είναι πάντοτε απαραίτητο να δηλώνουμε και να υπογράφουμε αυτό που επιθυμούμε. Το να καταλάβει ο απέναντι, από κάποιο σημείο και πέρα, δεν είναι απαίτηση είναι προαπαιτούμενο.

Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025

Μεγάλα παιδιά δεν ταιριάζει να πίσω από το δάχτυλο μας κρυβόμαστε. Να φοράμε, όταν αντιληφθούμε ότι το πράγμα δεν πάει άλλο, το καπελάκι μας, στραβά, κατά προτίμηση, και να αλλάζουμε πορεία. Αυτό πρέπει και μας πρέπει. Έτσι έχουν, θαρρώ, τα πράγματα κι αν, πάλι, δεν έχουν: δικαίωμά μου!

Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2025

Γύρω – γύρω γυρίζω και ψάχνω στις ίδιες γωνιές τους ίδιους ανθρώπους. Τόσο, που πια, απαύδησα και σήκωσα τις άγκυρες. Όλα μοιάζουν δύσκολα και είναι. Από τα μέσα προς τα έξω. Από το λίγο προς το πολύ. Από το σήμερα στο αύριο. Προσπαθώ να αλλάξω ότι νομίζω ότι αλλάζει και μπορώ. Τα αποτελέσματα, προς το παρόν, πενιχρότατα.

Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025

Έχω αποκτήσει μιαν ελευθερία που δεν γνωρίζω τι να την κάνω. Πού να την καταθέσω. Πώς να την αξιοποιήσω. Δεν είμαι της δράσης. Είμαι της σκέψης. Στις σκέψεις πνίγομαι. Με τις σκέψεις ανασαίνω. Αυτό που είμαι είμαι και άλλο όχι. Οι μέρες έρχονται και φεύγουν δίχως ίχνη, δίχως σημάδια. Οι νύχτες είναι άλλο πράγμα, ο ύπνος ακόμα πιο άλλο. Μυθικός, πολυδιάστατος, αναζωογονητικός, πολλά υποσχόμενος.

Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2025

Ο καιρός περνά. Σχέσεις που διαλύθηκαν μένουν ξοπίσω. Επιτέλους, το παραδέχτηκα. Τελειώσανε και πάνε. Κι αν ακόμα εμπνέουν και ό,τι και όσο εμπνέουν: δικαίωμά μου!

Σάββατο, 22 Μαρτίου 2025

Μπορώ πάντοτε να ισχυριστώ ότι μη επιχειρώντας πλέον κλωτσώ τις όποιες πιθανότητες είχα να ζήσω ένα χρονικό διάστημα ευτυχίας. Πολύ αμφιβάλλω αν, ο που πίσω έμεινε, μπορεί να ισχυριστεί κάτι παρόμοιο. Δεν είχε, δεν πόθησε. Ούτε καν υποπτεύθηκε, φοβάμαι. Να είναι Καλά. Μια ευκαιρία ήταν και χάθηκε. Μια σχέση που δεν άνθισε. Ένας σπόρος που δεν φύτρωσε. Έτσι είναι τα πράγματα στον πλανήτη γη.

Κυριακή, 23 Μαρτίου 2025

Όλα ξεκίνησαν από μια σταξιά σιωπής που ταχύτατα πολλαπλασιάστηκε και μουτζούρωσε την καθημερινότητα. Σιωπή που συνδυάστηκε με μία, εξίσου αδικαιολόγητη, φυσική απουσία. Η σιωπή προσκαλεί τη σιωπή, η απουσία την απουσία. Κάπου αναγκάζεσαι να συνακολουθήσεις. Να κλειδωθείς και συ στη σιωπή, ομοίως να κατασκευάσεις την απουσία. 

Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025

Ένα κομμάτι της συμπεριφοράς σου πηγάζει από τον εγωισμό. Ένα, ακόμα μεγαλύτερο, από τον φόβο της απόρριψης. Εγωισμός και φόβος απόρριψης. Ο συνδυασμός που, κυριολεκτικά, σκοτώνει. Και η αγάπη; Ο έρωτας; Ο πόθος;

Τρίτη, 25 Μαρτίου 2025

Μια μάχη με τις σκιές ήταν όλη αυτή η ιστορία. Ένα εκτοξευμένο “θέλω” που έπεσε στο κενό. Μια αγωνία του νου. Ένα ξόδεμα της καρδιάς. Μια συνεχής ακροβασία ανάμεσα στο απτό και το επιθυμητό. Κι όμως! Πάντα υπήρχαν σημαδάκια, και ένας ερωτευμένος πάντοτε τα ανακαλύπτει ή τα κατασκευάζει, που έδιναν μικρές ελπίδες. 

Τετάρτη, 26 Μαρτίου 2025

Ελπίδες – αγκιστράκια να σε σέρνουν μέσα στον καιρό. Ώρες που φτιάχνουν μέρες και αυτές εβδομάδες και μήνες και έτη. Πώς πέρασε έτσι ο καιρός; Πώς σε άφησε με άδεια χέρια, με άδεια αγκαλιά; Και δεν είναι ότι δεν είπες, δεν έπραξες, δεν έδειξες. Όλα τα έκανες. Με προσήλωση νεοφώτιστου, έφηβου και μέχρι εκεί που η αξιοπρέπεια και το status quo σου επιτρέπαν.  

Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2025

Έμεινε κυρίως η όψιμη συγκίνηση για ένα πλάσμα δοσμένο αλλού. Μια συγκίνηση που εκφράστηκε και απορρίφθηκε. Δεν είναι ήττα το να αγαπάς και να μην αγαπιέσαι. Είναι νόμιμο, φυσικό, αποδεκτό. Έχει να κάνει με το ότι, ουσιαστικά, δεν διαλέγουμε ποιους θα αγαπήσουμε. Απλά συμβαίνει.

Παρασκευή, 28 Μαρτίου

Η αγάπη, που είτε βρίσκει ανταπόκριση είτε όχι, δίνει το έναυσμα και γεννά αισθήματα, συναισθήματα, σκέψεις, όνειρα και ελπίδες που οδηγούν σε γνώση του εαυτού και των ορίων του, της θέσης σου στον κόσμο. Αποδέξου. Χαμογέλασε. Δίχως να ξεχάσεις ή να απορρίψεις το παραμικρό, προσπέρασε. Κράτα στην καρδιά σου το άλλο πλάσμα μα ζήσε την, δίχως αυτό, ζωή σου.

Σάββατο, 29 Μαρτίου

Μεγάλωσα πια. Το είδα στα μάτια της. Της είμαι αδιάφορος. Είναι δικαίωμά της. Το παρήγορο είναι ότι είναι, ομοίως, και δικαίωμά μου. Ναι! Είναι δικαίωμά μου να μην μπορώ να τη συγκινήσω και ευτύχημα που δεν έχει την παραμικρή υποχρέωση να νιώσει και να πράξει αναλόγως. Ένα ταξίδι ήταν και πέρασε και πάει. Λοιπόν, ακόμα μία φορά: Υποκλίνομαι μπροστά στη σιωπή και την απουσία ενός πλάσματος που δεν κατάφερα να συγκινήσω.

Κυριακή, 30 Μαρτίου

Έχω την αδυναμία να προσμένω από τον απέναντι, ποσοστιαία τουλάχιστον, τα όμοια. Πως θα ανταποκριθεί, θα διανύσει αποστάσεις, θα μετατοπίσει αντιστάσεις, θα συσχετίσει και τελικά ή θα συγκατανεύσει ή σταθερά θα αποστασιοποιηθεί. Τίποτα πιο άσχημο και ψυχοφθόρο από το να εμπλακείς με ανθρώπους που συστηματικά δεν αρνούνται τίποτα από όσα, μικρά ή μεγάλα, τους προσφέρεις.

Δευτέρα, 31 Μαρτίου

Αυτό το οποίο δεν μπορώ να δικαιολογήσω και τελικά να αποδεχτώ ωστόσο είναι η ασυνέπεια, η ασυνέχεια και κυρίως το να είναι ο άλλος ασυγκίνητος. Και πέφτω συνέχεια απάνω τους! Είναι ό,τι ακριβώς με εξουθενώνει και με αποθαρρύνει. Ότι με κάνει, ασυνείδητα σε κάποιες περιπτώσεις, να κλείνομαι στο καβούκι του απόλυτου, του μη διαπραγματεύσιμου.

Να είσαστε Καλά!

Ένα κλικ μακριά η Αλέξια ντουέτο με την Ζωίτσα Κουρούκλη στο τραγούδι των Γιώργου Μουζάκη, Γιώργου Γιαννακόπουλου «Διπλός, Γλυκός Καημός» [1993], από την επιθεώρηση, του 1964, «Η Αθηναία»:


31/03/2025

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025

1576. «Είδα Του Τρελού Τα Κλάματα»


Αν υποθέσω πως σωστά έχω κτίσει και τροφοδοτήσει  την σε MS Access, και δευτερευόντως σε MS Excel, βάση δεδομένων για τα μουσικά CD/DVD τότε:

Έχω στην κατοχή μου 2667 άλμπουμ τα οποία αριθμούν 3698 δισκάκια και κόστισαν, αριθμητικά, 14.090,20 € .

Στη συλλογή αυτή θα πρέπει να προστεθούν και 282 CD που δημιούργησα από μουσικά αρχεία, μορφής FLAC, που κατέβασα από το διαδίκτυο.

Ο κύριος όγκος των CD /DVD αυτών βρίσκεται στο υπόγειο, παρέα με τους δίσκους βινυλίου. Ένα μικρό πλήθος CD το έχω ανεβάσει στο σαλόνι (Χατζιδάκις, Ξυδάκης, Σαββόπουλος, Χαΐνηδες. . .).

Έτσι όπως τακτικά ανεβάζω, δύο δύο, δίσκους βινυλίου από το υπόγειο για να τους ακούσω έτσι, που και που, ανεβάζω και CD. Ομολογώ πως με αυτά τα ανεβοκατεβάσματα η, στοιχειώδης, ταξινόμηση των CD στις δισκοθήκες του υπογείου έχει διαταραχθεί. Αποτέλεσμα; Ψάχνω και δεν βρίσκω!

Είναι εδώ και καιρό που έψαχνα ένα συγκεκριμένο άλμπουμ και δεν το έβρισκα. Είχα φάει τον τόπο, αλλά· τίποτα! Μου είχε κολλήσει και η ιδέα πως η θήκη του ήταν η κλασική μονή και αυτό δυσκόλευε την αναζήτησή μου. Προχθές που κατέβηκα στο υπόγειο, αναζητώντας δύο CD με ποιήματα, έπεσα πάνω στο που αναζητούσα! 

Η θήκη του δεν ήταν η κλασική των μονών CD μα μία χαρτονένια με το CD σε πλαστική βάση. Δεν, λοιπόν, σε άλλη διάσταση είχε περάσει, όπως είχα αρχίσει να φοβάμαι, αλλά στη θέση που το είχα τοποθετήσει με περίμενε!


Μιλάμε βεβαίως για το άλμπουμ «Είδα Του Τρελού Τα Κλάματα» σε μουσική Μίνου Μάτσα, στίχους Ελένης Φωτάκη και ερμηνεία της Φωτεινής Βελεσιώτου. Το άλμπουμ αυτό κυκλοφόρησε την Τετάρτη, 18 Μαρτίου 2015. Το αγόρασα τρεις μήνες αργότερα την Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015, από το “Reload”, τότε επί της Πανεπιστημίου, με τίμημα 10 €.


Το άλμπουμ αυτό το θεωρώ ένα από τα καλύτερα της δισκοθήκης  μου. Το λάτρεψα και εξακολουθώ. Περιέχει μόλις οκτώ τραγούδια και η συνολική του διάρκεια είναι είκοσι επτά  (27) λεπτά και δέκα (10) δευτερόλεπτα (27:10). Αλλά τί κομμάτια και τι λεπτά και τι δευτερόλεπτα! Εξαίρετα από κάθε άποψη. Ενθουσιάστηκα με το πρώτο άκουσμα. Μαγεύτηκα! Έχω την αίσθηση πως το έργο αυτό δεν έγινε γνωστό και δεν αγαπήθηκε, όσο, κατά την ταπεινή μου γνώμη, του άξιζε. Μακάρι να κάνω λάθος. Φοβάμαι πως δεν.
























Ήδη, στο παρόν ημερολόγιο, έχω ανεβάσει τέσσερα από τα οκτώ τραγούδια του άλμπουμ. Συγκεκριμένα:

Κυριακή, 21 Ιουνίου 2015 - 1020. Instagram - «Στάχτη»

Κυριακή, 26 Ιουλίου - 1024. Δεκατρία, Ακριβώς, Έτη Πριν - «Χαϊδεμένο».

Τρίτη, 4 Αυγούστου 2015 - 1025. Φεύγομεν ή Μένομεν; - «Για Κοίτα Ποιον Περίμενα».

Σάββατο, 2 Σεπτεμβρίου 2017 - 1125. ανεμόεν φρόνημα - «Είδα Του Τρελού Τα Κλάματα».

Να είσαστε Καλά,
Να ακούτε μουσική!

Ένα κλικ μακριά «Πικραγαπημένο». Το πέμπτο τραγούδι από το εν λόγω άλμπουμ:


26/03/2025

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025

1575. Εμπειρίκος – Ενδοχώρα (Βέροια)


Αρχές Απριλίου 1982. Βρίσκομαι στη Βέροια. Υπηρετώ στην εκεί έδρα του Β΄ Σώματος Στρατού. Έχω ανακαλύψει, βεβαίως, το βιβλιοπωλείο «πειραματικο εργαστήρι βεροιας». Το επισκέπτομαι, όσο μου επιτρέπουν τα οικονομικά μου, και αγοράζω βιβλία. Ατυχώς το από που αγόρασα το κάθε αντίτυπο της βιβλιοθήκης μου άρχισα να το σημειώνω, μαζί με ημερομηνία και κόστος αγοράς βεβαίως, πολύ αργότερα και πάνω στο ίδιο το αντίτυπο. Μια πληροφορία που αμέλησα να ενσωματώσωv στην, κατά MS Access και πλέον και σε MS Excel, βάση δεδομένων των αντιτύπων μου που διατηρώ. 

Ανάμεσα στα βιβλία που αγόρασα, από το πιο πάνω «εργαστηρι», ήταν και η συλλογή ποιημάτων «ΕΝΔΟΧΩΡΑ» του Ανδρέα Εμπειρίκου, το Σάββατο, 3 Απριλίου 1982. 

Κατ’ εκείνη την περίοδο διατηρούσα τη συνήθεια να υπογραμμίζω, και γενικώς να επισημαίνω, κείμενα που με ενδιέφεραν χρησιμοποιώντας μάλιστα και χαρακάκι. Αποτύπωση αυτής μου της συνήθειας υπάρχει και στο αντίτυπό μου της πιο πάνω ποιητικής συλλογής.

Ήταν το Σεπτέμβριο του 2016 που σάρωσα (ή σκανάρισα) κάποιες απ’ αυτές τις υπογραμμισμένες σελίδες για την, πριν από πεντακόσιες εγγραφές, εγγραφή:


της Τρίτης, 13 Σεπτεμβρίου 2016.

Ακολουθούν σκαναρισμένες σελίδες δεκαπέντε (15) και διακοσμημένες, ας πούμε, του στα χέρια μου της «Ενδοχώρας» αντιτύπου:

















Να σημειωθεί το ποιητική αδεία, θέλω να πιστεύω, «εισδύουν μέσ’», στο ποίημα «ΤΟ ΡΗΜΑ ΑΓΝΑΝΤΕΥΩ».

Η εικόνα στην αρχή της εγγραφής είναι από την Πέμπτη,  25 Μαρτίου 1982 (έχουμε βγει από την εκκλησία και οδεύουμε προς τον χώρο της παρέλασης. . .).

Να είσαστε Καλά,
Να την ποίηση
Αντέχετε!

Ένα κλικ μακριά το δέκατο τραγούδι με ερμηνεύτρια την Βίκυ Μοσχολιού που ανεβάζω στο παρόν blog. "Η Βαλίτσα" [1980], σύνθεση των Γιώργου Μουζάκη, Γιώργου Γιαννακόπουλου:


21/03/2025

Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

1574. Μπέρτα Ίσλα!


Τετάρτη, 12 Μαρτίου. Κάθοδος στην Αθήνα. Για μία δουλειά και μία συνάντηση. Έκανα τη δουλειά. Περίσσεψε χρόνος. Τον ξόδεψα. Αρχικά στο “Music Corner”, Πανεπιστημίου 56. Μπήκα, βγήκα με χαρτοσακούλα μία. Εντός της το CD “Η ΑΛΕΞΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ τα Κλασικά». Μου αρέσει η φωνή τής Αλέξιας, μου αρέσει η ερμηνεία της.


Συνέχισα. Εμμανουήλ Μπενάκη. Στάθηκα στον αριθμό δεκαέξι ένθα, που έλεγαν και οι παλιοί, το κεντρικό βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Πατάκη. Εκεί, το είδα! Το μυθιστόρημα «Μπέρτα Ίσλα» του αγαπημένου μου Χαβιέρ Μαρίας. Καταχάρηκα! Έσπευσα. Το αγόρασα. 

Το βιβλίο, με ISBN: 978-960-16-9786-4, αποτελεί έκδοση του Φεβρουαρίου 2025, αριθμεί εξακόσιες τριάντα (630 σελίδες) και τη μετάφραση υπογράφει η Χριστίνα Θεοδωροπούλου (η οποία έχει μεταφράσει και, το γνωστότερο, μυθιστόρημα τού Μαρίας «Ερωτοτροπίες»). Το κόστος του; 19,71 €.


Βεβαίως και το έχω διαβάσει! Στα Αγγλικά, σε μετάφραση της Margaret Jule Costa, τον Νοέμβριο / Δεκέμβριο του 2019. Αλλά . . . (και) στον Χαβιέρ Μαρίας αδυνατώ ν’ αντισταθώ. Στα Αγγλικά είτε στα Ελληνικά. 


Το εν λόγω μυθιστόρημα αποτελεί το προτελευταίο μυθιστόρημα του συγγραφέα, που τόσο απροσδόκητα έφυγε από τη ζωή στις 11 Σεπτεμβρίου του 2022 (από πνευμονία που προκλήθηκε από τον Covid-19), και εκδόθηκε, στα Ισπανικά, το 2017.

Αντιγράφω, από το οπισθόφυλλο της Ελληνικής έκδοσης του βιβλίου:

Η Μπέρτα Ίσλα, ήδη από τα μαθητικά της χρόνια, στη Μαδρίτη του '60 και της δικτατορίας του Φράνκο, είχε αποφασίσει να παντρευτεί τον Τομ Νέβινσον, τον ωραίο, μισό Ισπανό μισό Άγγλο, συμμαθητή της με το απίστευτο ταλέντο στις γλώσσες. Αυτό το ταλέντο σε συνδυασμό με τις εξίσου εξαιρετικές μιμητικές ικανότητές του θα τραβήξει την προσοχή των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Οξφόρδη. Ο Τομ θα προσπαθήσει να μην μπλέξει μαζί τους, ώσπου μια μέρα, μια «ηλίθια μέρα», θα κάνει το μοιραίο λάθος που θα καθορίσει τη ζωή και των δυο τους...

Το Μπέρτα Ίσλα είναι η ιστορία ενός ζευγαριού που δέθηκε από πολύ νωρίς για πάντα, με ορμή και αποφασιστικότητα, το χρονικό μιας σχέσης που, από δεκαετία σε δεκαετία, σημαδεύεται από μυστικά και ψέματα. Είναι επίσης μια ιστορία για ανθρώπους που, ενώ θέλουν να σώσουν τον κόσμο, βρίσκονται τελικά εξορισμένοι από αυτόν.

Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα ανατροπών από τον πολυβραβευμένο Ισπανό συγγραφέα. Μια ιστορία κατασκοπείας, για τις χαμένες ευκαιρίες, που ταυτόχρονα βάζει στο μικροσκόπιο έναν γάμο βασισμένο στην τέχνη της προσποίησης και της αποσιώπησης. 

«Το Μπέρτα Ίσλα αφήνει πίσω του τα τετριμμένα μοτίβα του κατασκοπευτικού θρίλερ, ενώ διατηρεί την ποιότητα του σασπένς που συναντάμε στα καλύτερα βιβλία του είδους. Ο Μαρίας γράφει μια ιστορία που μας κάνει να εμβαθύνουμε σε μερικά από τα μεγαλύτερα, και άλυτα, θέματα της λογοτεχνίας, όπως είναι η γνώση και η αγάπη, η κατασκοπεία και οι συνέπειές της, η απώλεια και ο θάνατος». (The Irish Times)

«Όπως τα περισσότερα από τα μυθιστορήματα του Μαρίας, το Μπέρτα Ίσλα περιστρέφεται γύρω από ιδέες για αυτά που ξέρουμε και δε θέλουμε να τα ξέρουμε, για όσα δε γνωρίζουμε και ούτε μπορούμε να τα γνωρίζουμε και για τις αποχρώσεις και τις δυσκολίες της ουσιαστικής επικοινωνίας». (TLS)

«Μια συναρπαστική ιστορία που θέτει υπό ανελέητο έλεγχο τις έννοιες της αλήθειας και της ηθικής». (The Guardian)

Σημειώνω πως την Κυριακή, 1 Δεκεμβρίου 2019 ανέβασα, στον “oligistos”, την πιο κάτω εγγραφή:

Διαβάσματα [041] – Javier Marias
 
We can live in continual error, believing that we have  a comprehensible, stable, graspable life only to find that everything is uncertain, murky, unmanageable, with no firm foundations; or a complete façade, as if we found ourselves in the theatre convinced we were in the real world, not realizing that the lights have gone down, the curtain has gone up and that we’re on stage, not in the audience, or on a cinema screen, unable to escape, trapped in a film and forced to repeat ourselves with each new showing, transformed into celluloid and incapable of changing the facts, the plot, the shots,  the angle or the light,  or the story that someone else has decided will always be the same. 

Javier Marias, “Berta Isla”, ALFRED A. KNOPF, New York 2019, ISBN: 978-0-525-52136-5, Translated from the Spanish by Margaret Jull Costa, IV, Page: 179.

Για τον Χαβιέρ Μαρίας  και τα έργα του υπάρχουν αρκετές αναφορές στο παρόν ημερολόγιο. Ενδεικτικά αναφέρω την εγγραφή της Κυριακής, 11 Νοεμβρίου 2023, με τίτλο:


(το τελευταίο μυθιστόρημα του συγγραφέα)

και αυτήν της Παρασκευής, 6 Μαΐου 2022, με τίτλο:


(αναφορά στην ομώνυμη τριλογία) 

Να είσαστε Καλά,
Να διαβάζετε!

Ένα κλικ μακριά η Αλέξια στο τραγούδι των Γιώργου Μουζάκη, Γιώργου Γιαννακόπουλου «Θέλω Κοντα Σου Να Μείνω» [1993]:


15/03/2025

Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

1573. Εξάρχεια

 

Επιτρέψτε μου, αρχικά, να υπενθυμίσω πως ο Μάρτιος, στις αρχές του, είναι μήνας γενεθλίων τριπλών. Για το παρόν ημερολόγιο (1/3 και 20 έτη ζωής), το αδελφό ημερολόγιο “oligistos” (6/3 και 17 έτη ζωής) και, τέλος, για το δημιουργό τους (2/3 και 70 έτη ζωής).

Ας έρθουμε όμως στο θέμα μας, τα Εξάρχεια. Περιοχή την οποία τις τελευταίες ημέρες είχα την ευκαιρία να διασχίσω, από την Πανεπιστημίου μέχρι το «Υγείας Μέλαθρον», Θερειανού 4-6, Αθήνα 114 73, σιμά στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

Λοιπόν, στα Εξάρχεια περπάτησα και φωτογράφισα και μάλιστα με  καινούργιο   κινητό (Xiaomi 14T Pro με το οποίο αντικατέστησα το Huawei P20 Pro). Κάθε κινητό έχει και το δική του ανάλυση για τις φωτογραφίες. Έτσι από το 16:9 του Samsung S3  Neo, που αντικαταστάθηκε από το Huawei, πέρασα στο 18:9 του Huawei για να καταλήξω στο 20:9 του Xiaomi. Καλή καρδιά!

Πώς όμως ορίζεται η περιοχή των Εξαρχείων; Το έψαξα. Μπερδεμένα οικόπεδα! Κατά την Βικιπαίδεια:

Τα Εξάρχεια οριοθετούνται δυτικά από το ιστορικό συγκρότημα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και την οδό Ζαΐμη, νοτιοδυτικά από τις οδούς Σόλωνος και Μπόταση οι οποίες χωρίζουν τα Εξάρχεια από την περιοχή της Πλατείας Κάνιγγος και νοτιοανατολικά, από την οδό Χαριλάου Τρικούπη μέχρι το ύψος της οδού Καλλιδρομίου, η οποία χωρίζει τη συνοικία από τη Νεάπολη και τα Πευκάκια.[2][3] Τα Εξάρχεια οριοθετούνται βόρεια από την οδό Δεληγιάννη, που τα χωρίζει από τη συνοικία Μουσείο.

Κατά το Google Maps η περιοχή των Εξαρχείων ορίζεται από τις οδούς Σόλωνος, Καποδιστρίου, Πατησίων, Λεωφόρου Αλεξάνδρας και Ιπποκράτους με έκταση σαφώς μεγαλύτερη από την, ακαταλαβίστικη, της Βικιπαίδειας.

Ψάχνοντας βρήκα στο URL: 


τον χάρτη που ακολουθεί:


ενώ στο URL:


αυτόν:


Συμπέρασμα; Διαλέγετε και παίρνετε!

Περπάτησα, λοιπόν, στα Εξάρχεια και χόρτασε η ματιά μου βρομιά και κακόγουστες μουτζούρες. Μια καταμαγαρισμένη περιοχή με κατοχυρωμένη πλέον, ήτοι κλασική, ασχήμια! Δεν γνωρίζω για εσάς αλλά εμένα σφίγγεται η καρδιά μου να περπατώ, σε άδειους συνήθως δρόμους, και να βλέπω όλα αυτές τις παρδαλές μουτζούρες σε τοίχους, παράθυρα, εισόδους,  παντού! Ν’ αντικρίζω μια εικόνα εγκατάλειψης και κατάντιας. 

Θυμίζω πως πριν περίπου δέκα χρόνια, την Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2015, είχα ανεβάσει την σχετική εγγραφή:


Σε αυτήν υπάρχουν όχι δέκα ή είκοσι αλλά εβδομήντα επτά φωτογραφίες της συγκεκριμένης περιοχής οι οποίες και δικαιολογούν, θαρρώ, την παράφραση του ονόματός της. 

Στην παρούσα εγγραφή θα είμαι, σχετικά, ολιγαρκής μιας και θα ανεβάσω μόλις τριάντα πέντε φωτογραφίες.  Υποδιπλασιασμός!

































Να είσαστε Καλά,
Να περπατάτε,
Να φωτογραφίζετε,
Να χαίρεστε!

Ένα κλικ μακριά ο Bo Walton στη σύνθεση του John David “Only A Dream” [2013]:



08/03/2025